Grip op energie Grip op energie

Wat kan uw organisatie gegarandeerd besparen?

Bereken nu

Wat kan uw organisatie gegarandeerd besparen?

1.

Wat zijn uw jaarlijkse energiekosten?

€ 50.000

In welke branche bent u werkzaam?

2.

In welke branche bent u werkzaam?

Zorg psych. ziekenhuizen
3.

Uit hoeveel locaties bestaat uw organisatie?

5
Bereken mijn besparing

Uw besparing

1. Jaarlijkse energiekosten
€ 25.000,-
2. Branche keuze
Onderwijs
3. Aantal locaties
15 locaties

Vul aub alle verplichte velden in.* verplichte velden
Neem contact met mij op

Carglass

Maatschappelijk verantwoord ondernemen speelt een steeds grotere rol. Een onderdeel van MVO is het zo zuinig mogelijk omspringen met energie om zo de carbon footprint zo laag mogelijk te houden. Carglass® wordt vanuit de holding Belron niet alleen op financieel vlak beoordeeld, maar sinds 2008 ook op CO2 uitstoot. Steeds meer klanten eisen dat de dienstverlening van Carglass® een zo laag mogelijke milieu-impact heeft.

Verantwoordelijk voor MVO bij Carglass® is Patrick Niemeijer, Operations Services Manager. Hij vertelt: Carglass® werkt sinds 2006 samen met Facilicom Energieverlening. De directe aanleiding was het vrijkomen van de energiemarkt voor bedrijven. Facilicom helpt ons nog steeds enorm met het afsluiten van vaste contracten voor elektriciteit en gas voor de 58 Service Centers en het hoofdkantoor. Carglass® heeft meteen besloten om de facturatie van de energieleveranciers en de netwerkbedrijven centraal door Facilicom te laten verzorgen, wat een aanzienlijke lastenverlichting op de afdeling crediteuren betekende. En niet alleen een lastenverlichting, maar ook een betere controle van de kosten. Bij Carglass® ontbrak specifieke kennis om energienota’s goed te kunnen beoordelen.

Doordat Facilicom alle verbruikcijfers in een database zet, heeft Carglass® meteen inzicht in het verbruik van de verschillende Service Centers. Met dit inzicht was de “energiescan” de volgende logische stap. Met de energiescan, die door gekwalificeerde mensen van Facilicom op locatie worden uitgevoerd, hebben we perfect inzicht gekregen in het verbruik, en weten we precies waar we bepaalde maatregelen moeten nemen. Een heel nuttig onderdeel van de scan zijn de concrete maatregelen die je als bedrijf kunt nemen om je energieverbruik te verlagen, compleet met een investeringsoverzicht. 

We rusten nieuwe Service Centers nu standaard anders uit dan we in het verleden deden. Er zijn eind 2012 4 servicecenters uitgerust met een klimaatsysteem middels warmtepompen. Uit ervaring weten we nu dat bij die Service Centers de CO2 uitstoot halveert ten opzichte van een conventioneel pand met een Cv-installatie en gasheaters . 
Aan de hand van de interne benchmark zijn eind 2011 de roldeuren bij 28 Service Centers uitgerust met roldeurschakelaars, die bij het open staan van de deur de thermostaat tijdelijk onderbreken. Dit bespaarde in 2012 ruim 11% op de CO2-uitstoot op gas, en dus ook op de gasrekening. 
Ook op het gebied van reclame- en binnenverlichting zijn stappen ondernomen. Oude inefficiënte reclameverlichting is op veel locaties vervangen door energiezuinige LED-verlichting. Oude T8 verlichting is vervangen door T5 en andere zuinige lichtbronnen.

Ik kijk erg uit naar de volgende stap. Er zijn plannen om de energiebenchmark te gaan uitbreiden met de totale CO2 uitstoot, dus ook de uitstoot die veroorzaakt wordt door vervoer en transport. Als dit CO2 model extern gecertificeerd kan worden, kan Carglass® aan al haar klanten aantonen dat geclaimde CO2 reductie niet alleen maar een papieren reductie is.

Ook een tevreden klant worden? Wij helpen u graag.

* verplichte velden
Neem contact met mij op Leave this field empty

Meer informatie?
Wij helpen u natuurlijk graag.

Klik hier

Vandaag besparen
onze klanten